Jak na změnu zdravotní pojišťovny?

Jak na změnu zdravotní pojišťovny?

Chcete-li od nového roku patřit k jiné zdravotní pojišťovně, je nutné nejpozději do 30. září zažádat o její změnu. Vše lze vyřídit poměrně snadno z pohodí domova. Podívejme se jak na to.

Rozhodnete-li se pro změnu zdravotní pojišťovny, je třeba dodržet několik jednoduchých kroků

1. Hlídejte si termín

Termín pro přestup je pevně daný zákonem a probíhá dvakrát ročně. Ten první je od 1. ledna do 31. března, klientem nové pojišťovny se tak stanete od 1. července. Ten druhý, v tuto chvíli aktuální, probíhá od 1. července do 30. září, změna pak nabývá platnosti od prvního kalendářního dne následujícího roku, tedy 1. ledna.

2. Podejte přihlášku k nové zdravotní pojišťovně

Přihlášku můžete podat na pobočce vybrané zdravotní pojišťovny, nebo využít současné možnosti elektronické komunikace. Naskenovanou nebo kvalitně vyfocenou podepsanou přihlášku jednoduše odešlete e-mailem. Některé zdravotní pojišťovny pak nabízejí i další možnosti. Například Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra zpřístupnila klientům s chytrým telefonem možnost online přihlášení přes mobilní rozhraní. Na telefonu je třeba mít nainstalovanou aktuální verzi internetového prohlížeče a aktivní připojení k internetu. K podpisu poté slouží dotykový displej telefonu.

3. Nahlaste změnu zaměstnavateli a ošetřujícím lékařům

Po zaevidování přihlášky vám pojišťovna zašle nový Evropský průkaz zdravotního pojištění a vy se musíte postarat jen o to, abyste tuto změnu včas nahlásili svému zaměstnavateli, a to nejpozději do osmi kalendářních dnů ode dne změny. Svému ošetřujícímu lékaři tuto skutečnost stačí oznámit při první návštěvě.

Změnu pojišťovny vždy pečlivě zvažte

V České republice působí sedm zdravotních pojišťoven. Přestože je sazba zdravotního pojištění pevně dána zákonem a nevzniká zde tak prostor pro konkurenční boj, existují i jiné důležité aspekty, které vás mohou přesvědčit o přestupu. Nejčastěji je to nabídka bonusů, preventivních programů a dalších různých výhod. Důležitá je však i reputace konkrétní pojišťovny, zkušenosti stávajících klientů a zejména pokrytí konkrétní pojišťovny mezi lékaři a zdravotnickými zařízeními v České republice. To, zda lékař s preferovanou pojišťovnou spolupracuje či nikoli, je velmi důležité před plánovaným přestupem ověřit. Následkem neuvážené volby byste tak mohli například přijít o lékaře, s nímž jste roky spokojeni a jemuž důvěřujete, a to jen díky nepodepsané smlouvě.

 

713

Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno

Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný

Diskuze k článku