Zákaz reklam na slazené nápoje

Zákaz reklam na slazené nápoje

Singapur se pravděpodobně stane první oblastí na světě, kde budou zakázány reklamy na slazené nápoje.

Singapurské ministerstvo zdravotnictví vede dlouhodobou kampaň proti rozvoji diabetu.  Denní spotřeba cukru na jednoho obyvatele v Singapuru činí 60 g a cílem kampaně je toto množství snížit. Jelikož více než polovina přijatého cukru pochází právě z nápojů, prosazuje ministr zdravotnictví Edwin Tong úplné zakázání všech reklam na slazené nápoje a to jak v televizi, tak na internetu či v tisku. Toto opatření vstoupí v platnosti v roce 2020. Kromě zákazu reklam budou slazené nápoje speciálně označeny, a to barvami, které budou odpovídat nutričním hodnotám nápoje. Cílem je  usnadnit konzumentům orientaci v nabídce. Také ostatní evropské  země jako například Velká Británie se snaží své obyvatele nabádat, aby snížili konzumaci nezdravých potravin. Snaží se tak bojovat proti rozrůstající se epidemii obezity.

676

Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno

Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný

Diskuze k článku