První české dítě se pomocí IVF narodilo před 41 lety. Dnes už jde o běžnou součást medicíny
Zákaz reklam na slazené nápoje
Singapur se pravděpodobně stane první oblastí na světě, kde budou zakázány reklamy na slazené nápoje.
Singapurské ministerstvo zdravotnictví vede dlouhodobou kampaň proti rozvoji diabetu. Denní spotřeba cukru na jednoho obyvatele v Singapuru činí 60 g a cílem kampaně je toto množství snížit. Jelikož více než polovina přijatého cukru pochází právě z nápojů, prosazuje ministr zdravotnictví Edwin Tong úplné zakázání všech reklam na slazené nápoje a to jak v televizi, tak na internetu či v tisku. Toto opatření vstoupí v platnosti v roce 2020. Kromě zákazu reklam budou slazené nápoje speciálně označeny, a to barvami, které budou odpovídat nutričním hodnotám nápoje. Cílem je usnadnit konzumentům orientaci v nabídce. Také ostatní evropské země jako například Velká Británie se snaží své obyvatele nabádat, aby snížili konzumaci nezdravých potravin. Snaží se tak bojovat proti rozrůstající se epidemii obezity.
676
Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno
Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný