EUC otevírá bezplatně telemedicínu pro své pacienty

EUC otevírá bezplatně telemedicínu pro své pacienty

Zdravotnická skupina EUC otevřela pro své pacienty Virtuální kliniku EUC. Reaguje tak na aktuální téma rizika nákazy koronavirem COVID-19. Pacienti mohou prostřednictvím chatu s lékařem konzultovat vše, co je k této problematice zajímá. Chat je pro ně přístupný od pondělí do pátku od 8 do 18 hodin.

Praktičtí lékaři v síti EUC registrují 80 tisíc pacientů v celé České republice. Ti všichni mohou nyní bezplatně využívat Virtuální kliniku EUC. Do chatu s lékařem se dostanou přes webový portál www.EUC-koronavirus.cz. Zde vyplní jednoduchý vstupní formulář, poté dostanou e-mailem odkaz, pomocí kterého se přihlásí do chatu s lékařem. Tato služba je pro ně otevřena od pondělí do pátku mezi 8. a 18. hodinou. Pacienti mohou probrat s lékaři vše, co se týká rizika nákazy koronavirem COVID-19 – například, co dělat po návratu z rizikových oblastí, konzultovat, jak správně postupovat v případě příznaků, které odpovídají možné nákaze, ale i to, jak správně přistupovat k prevenci. Odborníci na chatu také vysvětlí, jak funguje karanténa, co znamená práce v režimu home office, co dělat v situaci, kdy bude z důvodu karantény uzavřena škola nebo školka.
Virtuální klinika EUC za účelem vydání e-neschopenky zprostředkuje pacientům, registrovaným u praktických lékařů v klinikách EUC, vzdálený kontakt s jejich praktickým lékařem.

Zájem je mimořádný

Pro zaměstnance firemních klientů EUC byla možnost chatu zpřístupněna již minulý týden a zájem o něj byl mimořádný. „Jsme největší ambulantní poskytovatel zdravotní péče a partner pro zaměstnavatele, vnímáme svoji společenskou odpovědnost a chceme aktivně přistoupit k minimalizaci rozšiřování nákazy,“ vysvětluje Ing. Václav Vachta, generální ředitel zdravotnické skupiny
EUC, zpřístupnění Virtuální kliniky EUC pro pacienty v takovém rozsahu, a doplňuje: „Pokud bude o službu zájem, zvážíme její otevření pro širokou veřejnost, tedy i pro pacienty, kteří nejsou registrováni u našich praktických lékařů, protože právě telemedicína se potvrzuje jako vhodný nástroj, jak odlehčit ordinacím v době infekční epidemie.“
„Vzhledem k aktuální situaci související se zvýšeným zájmem občanů o téma koronaviru COVID-19 jsme v rámci Virtuální kliniky EUC vyvinuli na míru AI nástroj (umělá inteligence), který sesbírá potřebné informace od klienta. Lékař je pak posoudí, doplní případně dalšími otázkami a klientovi poradí. Lékařům to ulehčuje práci a šetří čas,“ objasňuje fungování chatu s lékařem Daniel Soukup, manažer Virtuální kliniky EUC, a dodává: „Také z důvodu aktuální situace zrychlíme zavedení videokonzultací (dalšího komunikačního kanálu), které jsme původně plánovali spustit až v květnu. Věnujeme nyní energii tomu, abychom spuštění dokázali realizovat nejpozději na konci března, možná i dříve.“

Telemedicína v jiných zemích

Virtuální klinika funguje na švédské telemedicínské platformě, kterou využívají již téměř 4 miliony klientů. Sousední Německo vydalo zákon, kterým postavilo telemedicínskou konzultaci na roveň
fyzické návštěvě u lékaře v ordinaci. V reakci na současnou situaci rizika nákazy koronavirem COVID-19 zareagovalo a desítky poskytovatelů telemedicínských služeb nabízí svým klientům videokonzultaci k aktuálnímu zdravotnímu problému. Eliminuje se tak riziko nákazy v čekárnách. Chráněni jsou tak zejména chronicky nemocní pacienti a zdravotnický personál. V této situaci umožňuje videokonzultace důvěryhodnou konverzaci mezi lékařem a pacientem. Současně zvyšuje bezpečnost a pohodlí. Někteří poskytovatelé telemedicínské služby v Německu nabízejí tuto konzultaci v současné době bezplatně. Švédský systém již také zařadil do svých telekonzultací okruh týkající se koronaviru COVID-19.

441

Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno

Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný

Diskuze k článku