Amerika: Reklamy na slazené nápoje za více než miliardu dolarů
Americký dokument FACTS 2020 odhalil, že v roce 2018 byla v Americe investována vice než 1 miliarda dolarů do reklam na slazené a energetické nápoje.
Výzkum uvedl, že reklamy cílí především na teenagery a také na komunitu černochů a Hispánců. Podle shromážděných údajů se má za to, že více než polovina americké mládeže pije každý den alespoň jeden sladký nápoj. Vzhledem k tomu, že slazené nápoje přispívají k nárůstu obezity ve společnosti a s ní spojené cukrovce 2. typu, američtí odborníci na výživu naopak usilují o vznik kampaně, která by zdůraznila, jak jsou tyto slazené nápoje zdraví škodlivé.
Doporučení americké asociace AHA
Americká asociace pro zdravé srdce (AHA) doporučuje dětem a dospívajícím, aby nekonzumovali sladké nápoje, které obsahují více než 25 gramů přidaného cukru celkem. Průměrné množství cukru v těchto nezdravých nápojích však toto doporučení mnohonásobně překračuje. Asociace rovněž jedná a s americkou vládou o vytvoření kampaně, která by měla docílit eliminaci množství zkonzumovaného nezdravého jídla a pití.
Zdroj: diabetes.co.uk
258
Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno
Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný